Kamioni u leru zbog vlasti

Bez autora
Jan 03 2011

Nakon što je 1. januara istekao rok za implementaciju zakona koji reguliše ugradnju digitalnih tahografa u kamione, autoprevoznici širom BiH su ogorčeni na vlast i poručuju da će štete biti milionske. Ugradnja tahografa je inače bio uslov Evropske komisije da autoprevoznici mogu raditi van BiH, koja je dala bh. vlastima rok od šest mjeseci da ovaj posao završe, što nije ispoštovano. Prevoznici sada ugrađuju stare tahografe i idu na blef, a u zemljama EU plaćaju se debele kazne, te je sve ovo posljedica neodgovorne vlasti. Vlasti su najviše krive zbog toga što kamioni stoje u "leru", te su se ljudi iz ministarstva totalno zaokupili CEMT dozvolama za kamiondžije i uopšte ne razmišljaju hoće li se te dozvole moći iskoristiti. Niko od nadležnih nije ni mrdnuo prstom da ova situacija bude riješena.

Kamioni u leru zbog vlastiNakon što je 1. januara istekao rok za implementaciju zakona koji reguliše ugradnju digitalnih tahografa u kamione, autoprevoznici širom BiH su ogorčeni na vlast i poručuju da će štete biti milionske.

Ugradnja tahografa je inače bio uslov Evropske komisije da autoprevoznici mogu raditi van BiH, koja je dala bh. vlastima rok od šest mjeseci da ovaj posao završe, što nije ispoštovano.

"U totalnom smo kolapsu. Ja nemam šta drugo da kažem. Sutra je trebalo da budu četiri moja kamiona u Njemačkoj, a ovako sada, bez odgovarajuće opreme, samo stoje. Ja sad ne znam šta da radim", priča autoprevoznik Milorad Subotić zvani Brzi, koji ističe da će gubici biti milionski.

Prevoznici sada, kako kaže Subotić, ugrađuju stare tahografe i idu na blef, a napominje da se u zemljama EU plaćaju debele kazne, te da je sve ovo posljedica neodgovorne vlasti.

Zijad Šarić, autoprevoznik iz Živinica, slaže se da su vlasti najviše krive zbog toga što kamioni stoje u "leru", te naglašava da su se ljudi iz ministarstva totalno zaokupili CEMT dozvolama za kamiondžije i da uopšte ne razmišljaju hoće li se te dozvole moći iskoristiti.

"Niko od nadležnih nije ni mrdnuo prstom da ova situacija bude riješena. Evo, sada su nam ukinuli vize, ali nam je i to džabe kad nam trebaju 'vize' za naše kamione", smatra on, ističući da će mnoga usta ostati gladna zbog toga što nadležni nisu obavili svoj dio posla.

Nadležni, pak, smatraju da su svi pomalo krivi za ovakvu situaciju, te ističu da su uputili molbu da rok za ugradnju tahografa bude prolongiran do kraja marta, ali da još nije bilo odgovora nadležnih iz Evropske komisije.

"Uputićemo jednu inicijativu zemljama u regionu, pošto, koliko znamo, i one imaju istih problema da se ovaj sistem ne primjenjuje u zemljama regiona", pojasnio je Zoran Andrić, savjetnik u Sektoru za transport Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH, napominjući da je posao u vezi sa pripremama za izdavanje digitalnih kartica, koje su obavezne uz tahografe, naslovljen na Agenciju za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) BiH.

Međutim, u IDDEEA BiH kažu da su oni samo nadležni za postupak javne nabavke sistema za izdavanje kartica za digitalne tahografe, koji je trenutno u toku, te da za sva pitanja koja su u vezi s početkom implementacije ovog zakona kontaktiramo Ministarstvo komunikacija i transporta BiH.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik